Ο τρόπος με
τον οποίο ένα βρέφος χειρίζεται τα χεράκια του, παίζει, τρώει, κάθεται,
μπουσουλάει, μπαμπαλίζει και αλληλεπιδρά με τους γύρω του είναι χαρακτηριστικός
για την κάθε ηλικία και ταυτόχρονα μοναδικός για κάθε παιδάκι. Οι γονείς που
γνωρίζουν καλύτερα τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του βρέφους τους, μπορούν
να δώσουν σημαντικές πληροφορίες στον παιδίατρο που εκτιμά την φυσιολογική
ανάπτυξη του παιδιού τους.
Τα αναπτυξιακά ορόσημα είναι όλα όσα πρέπει να κάνει ένα παιδί στην ηλικία στην οποία βρίσκεται
Το βρέφος
αναπτύσσεται καλύτερα όταν υπάρχουν σταθερά πρόσωπα και σταθερό περιβάλλον.
Έτσι, το μωρό αναπτύσσει δεσμούς, νιώθει ασφαλές και μαθαίνει να εμπιστεύεται.
Πολύ
σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του παιδιού έχει το παιχνίδι. Είναι ο τρόπος να
γνωρίσει το περιβάλλον του, να μάθει, να κινηθεί, να νιώσει και να αναπτύξει
τις αντιληπτικές του λειτουργίες.
Εξίσου
σημαντική για την ανάπτυξη του βρέφους είναι η επικοινωνία. Μιλήστε στο μωρό
σας όταν το κάνετε μπάνιο, το ντύνετε ή το αλλάζετε, ετοιμάζετε το γεύμα του,
πάτε βόλτα - είναι η βάση για επικοινωνία, αλληλεπίδραση και εξέλιξη του λόγου.
ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 4 ΜΗΝΩΝ
Αδρή Κινητικότητα
1.
Κρατάει
το κεφάλι σταθερό για τουλάχιστον ένα λεπτό. Μερικά βρέφη μπορεί να ελέγχουν
πλήρως τις κινήσεις του κεφαλιού τους.
2.
Φέρνει
τα χέρια μαζί στη μέση γραμμή του σώματος. Φέρνει τα χέρια κοντά στο στόμα.
3.
Όταν
κρατιέται όρθιο, σπρώχνει με τα πόδια
Λεπτή Κινητικότητα
1.
Αρπάζει
την κουδουνίστρα.
2.
Κάνει
προσπάθεια να πιάσει. Μερικά βρέφη πιάνουν κανονικά αντικείμενα και τα φέρνουν
στο στόμα.
Επικοινωνία και γλώσσα
Ανταλλάσσει
φωνούλες με τους γονείς
Διανοητικό Επίπεδο
- Βάζει παιχνίδια στο στόμα
- Παρακολουθεί αντικείμενο που κινείται οριζόντια και κάθετα.
- Γυρίζει το κεφάλι προς την κατεύθυνση του ήχου
Κοινωνικός Τομέας
Χαμογελά σε ανθρώπους όταν του χαμογελούν, γελάει δυνατά, δείχνει δυσαρέσκεια αν διακοπεί η κοινωνική επαφή, παρατηρεί πρόσωπα
Χαμογελά σε ανθρώπους όταν του χαμογελούν, γελάει δυνατά, δείχνει δυσαρέσκεια αν διακοπεί η κοινωνική επαφή, παρατηρεί πρόσωπα
ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ
3-6 ΜΗΝΩΝ
παιχνίδια
με χρώματα, ήχους, μουσική και κίνηση, κρεμαστά παιχνίδια να βλέπει και να
πιάνει, παιχνίδια αλληλεπίδρασης με τους ενήλικες
ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ
ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΣΑΣ
Αν το παιδί : 1) δεν δείχνει ότι ανταποκρίνεται σε δυνατούς ήχους, 2) δεν χαμογελάει όταν του χαμογελούν, 3) δεν στηρίζει το κεφάλι του σταθερά για ένα λεπτό, 4) δεν βάζει παιχνίδια στο στόμα, 5) παρουσιάζει απώλεια ικανοτήτων που είχε
Τι μπορεί να κάνει το μωρό σε αυτήν
την ηλικία ?
Αδρή Κινητικότητα
1.
Κάθεται
χωρίς υποστήριξη σε καθιστή θέση
Λεπτή Κινητικότητα
1.
Μεταφέρει
αντικείμενα από το ένα χέρι στο άλλο
2.
Κάνει
χειρονομίες όπως παλαμάκια, κου πε πε
Επικοινωνία και γλώσσα
·
Λέει
συλλαβές μπ – γκ – ντ, μπαμπαλίζει
·
Μιμείται
ήχους
Διανοητικό Επίπεδο
·
Αναζητά
αντικείμενο που του έπεσε (μονιμότητα αντικειμένου)
·
Αναγνωρίζει
μία γνωστή φωνή
·
Χτυπάει
την κουδουνίστρα μετά από μίμηση
Κοινωνικός Τομέας
Στρέφει το
βλέμμα του όταν το ρωτάνε «που είναι ο μπαμπάς ꓼ», αντιλαμβάνεται την εκδήλωση
συναισθημάτων και αντιδρά ανάλογα, διατηρεί βλεμμματική επαφή όταν παίζετε μαζί
ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ
8-12 ΜΗΝΩΝ κρύβω-βρίσκω
(κούκου-τσα), παιχνίδια με τα χέρια (κου-πε-πε, παλαμάκια), καθρέφτες, πάνινα
ζώα, κρίκοι, κύβοι, μπάλες, μουσικά παιχνίδια, βιβλία με εικόνες
ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ
ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΣΑΣ
Αν το παιδί : 1) Δεν κάθεται ανεξάρτητα σε καθιστή θέση, 2) Δεν βγάζει ήχους μπ – γκ – ντ 3) Δεν πιάνει την κουδουνίστρα, 4) Δεν στρέφει το βλέμμα όταν το ρωτάνε "που είναι ο μπαμπάς/η μαμά" 5) Παρουσιάζει απώλεια ικανοτήτων που κατείχε
Αν το παιδί : 1) Δεν κάθεται ανεξάρτητα σε καθιστή θέση, 2) Δεν βγάζει ήχους μπ – γκ – ντ 3) Δεν πιάνει την κουδουνίστρα, 4) Δεν στρέφει το βλέμμα όταν το ρωτάνε "που είναι ο μπαμπάς/η μαμά" 5) Παρουσιάζει απώλεια ικανοτήτων που κατείχε
ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ - ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ
Βρείτε μας στο facebook : https://www.facebook.com/doulgeriskyriakos/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου